Może też łagodzić stany zapalne dziąseł czy dolegliwości związane z wrzodami żołądka. Regularne picie soku z żurawin podwyższa poziom "dobrego" cholesterolu i zapobiega zawałowi serca. Dotychczas mechanizm ochronnego działanie soku na drogi moczowe pozostawał tajemnicą. Naukowcy z Worcester Polytechnic Institute odkryli znacznego wysiłku, tym większego, im wyższe stężenie soku. Na gładkie, nie powodujące zapaleń układu moczowego bakterie sok nie wpływał w sposób widoczny, co sugeruje, że nie zagraża nieszkodliwym czy wręcz mikroorganizmom bakteriom, na przykład prawidłowej florze naszego jelita. jednak, że sok zmienia termodynamiczne właściwości bakterii w układzie moczowym, co sprawia, że bakterie nie mogą się przyczepić do komórek i rozpocząć infekcji. Badacze sprawdzili wpływ różnych stężeń soku żurawinowego na dwa szczepy bakterii Escherichia coli, z których jedne są gładkie, a drugie mają maleńkie białkowe wypustki- fimbrie, ułatwiające przyczepianie się do podłoża.

Banki internetowe


(wcześniej było to dziewięć i pół godziny). Siedem godzin z tego limitu mają wypełniać audycje poświęcone wydarzeniom bieżącym, a 21 godzin – audycje społeczne, polityczne, rodzinne i kulturalne. Do tej puli nie wchodzą programy religijne (siedem godzin tygodniowo). W komunikacie wydanym w dniu likwidacji "Puls Raportu" Puls zapewnił, że będzie "nadal ściśle przestrzegać swoich zobowiązań wynikających z warunków posiadanej koncesji". Pierwsza z gazet była cytowana 1119, a druga 850 razy. W czołówce zestawienia znajdują się też tytuły zagraniczne, m.in. "Wall Street Journal" i "New York Times", które w niemieckich mediach cytowane były częściej niż duże tytuły rodzime, takie jak "Handelsblatt" i "Süddeutsche Zeitung". Podobna sytuacja jest w przypadku stacji telewizyjnych – częściej powoływano się na BBC niż ARD oraz ZDF – Oni deklarują, że będą wypełniać koncesję, a my to sprawdzimy – mówi przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. – Wprawdzie Puls nie musi nadawać newsów na żywo, ale zmieniona koncesja stacji jest znacznie bardziej rygorystyczna od poprzedniej, jeśli chodzi o programy informacyjne – dodaje.


Banki
  • Adult
  • Arts
  • Business
  • Computers
  • Games
  • Health
  • Home
  • Kids and Teens
  • News
  •  
  • Recreation
  • Reference
  • Regional
  • Science
  • Shopping
  • Society
  • Sports
  • World


  • Wiadomo jednak, że białka te mogą być niemal całkowicie zniszczone pod wpływem wysokiej temperatury - w trakcie gotowania czy pieczenia. Dlatego naukowcy z zespołu dr Nowak-Węgrzyn sprawdzali, czy silne podgrzanie mleka może zwiększać jego tolerancję u dzieci z alergią. REKLAMA Czytaj dalej Badania prowadzono w grupie 100 dzieci (w wieku od 2 do 17 lat), które miały alergię na mleko. Podawano im najpierw pokarmy z mlekiem poddawane działaniu wysokiej temperatury, np. różne wypieki. Dzieci, które tolerowały te produkty dostawały następnie mleko niepodgrzewane. Grupa, która tolerowała wyłącznie mleko poddane działaniu temperatury otrzymywała przez kolejne 3 miesiące produkty z takim właśnie mlekiem. Następnie ponownie przeszła badania. Ogółem, 68 dzieci tolerowało mleko tylko po uprzednim podgrzaniu go; 23 dzieci miało alergię nawet na podgrzane mleko a 9 dzieci tolerowało mleko całkowicie.